Welkom!

 

De Van's Aircraft RV7A die ik samen met vriendin Ilse gebouwd heb, is een aluminium toestel, bij mekaar gehouden door 16.225 klinknagels, met een 180 pk motor. Lees hier het verslag van de bouw, van dag tot dag, gedurende ruim vijf jaar.


Fotosessie in 2012 voor een artikel in de Volkskrant over vrouwelijke piloten.


Zomeravond


Duxford


Op een verlaten Villefranche. Tentje maar opgezet, er is toch niemand. Tot de eigenaar van een PC12 in de hangaar vlak achter de tent besloot om te gaan nachtvliegen :)


Vouwfietsen gaan altijd mee, hier op het eiland Wight


Groundspeed van 200 KTS (370 km/h) over het Kanaal, op weg naar Engeland


Zell am See


Venetië


Op de toren van Leicester


Vertek van Praag Lethnany


Benzinepomp in Letiště Mnichovo Hradiště (Tsjechië) uit de koude oorlog.


Goodwood


Oxford




Soms moet je gewoon even lol hebben....


============================================================================================================================

Update 3 4 2019

Inmiddels vliegt de PH-OBO al weer een flink aantal jaren zonder grote problemen.

Natuurlijk af en toe een klein onderdeel wat vervangen moet worden zoals een oliedruksensor of een band.

Ook moest er een nieuwe 8.33 radio ingebouwd worden; daarbij koos ik helaas voor een Icom 210E omdat die zo makkelijk in de tray van de oorspronkelijke Garmin SL40 past.
Helaas bleek de ontvangstkwaliteit van deze Icom slecht. Als we het Kanaal overstaken was Londen Info nooit bereikbaar, terwijl dat met de Garmin geen probleem was.
Na veel testen, terugsturen naar de importeur, nieuwe antenne inbouwen en een hoop gevloek maar gekozen om er een andere radio bij te zetten, een Trig TY91.
En die deed het gelijk meteen. De Icom doet nu dienst als COM2.

Verder is de Ameri-King ELT vervangen door een ACK na een AD door de FAA. In feite is de oude ELT daarmee illegaal verklaard in
Amerika. Batterijen zijn daardoor ook niet meer leverbaar. Ik was overigens al twee keer door de kustwacht gebeld omdat de Ameri-King alarm sloeg terwijl de PHOBO gewoon in de hangaar stond. En dan moet je toch midden in de nacht naar een afgesloten, donker vliegveld om bij het licht van een zaklamp het toestel open te schroeven. Kost ook gelijk een nieuw setje batterijen à €200.

Ik heb ook later een Angle of Attack systeem ingebouwd. De schermen van AFS boden die mogelijkheid al, maar het betekende een andere pitotbuis met een nieuwe leiding die van de pitot naar het linker scherm loopt.

Ook later ingebouwd: een traffic systeem van Powerflarm. Via 2 antennes (Flarm en ADSB) wordt het verkeer op het scherm getoond. Dit systeem werkt maar matig; het grootste probleem is de plaatsting van de antennes, die een vrij zicht naar voren moeten hebben. Ideaal gezien dus op de prophub, maar dat is lastig... Tegenwoordig zijn er betere, goedkopere systemen die werken via Skydemon.

 

 

 

Free counter and web stats